Friday, March 18, 2011

Floare de lotus

               Mi-e greu să-l declar pe unul dintre ele cel mai stilish obiect de decor pentru că am trei care-mi sunt foarte dragi. Totuşi, am să strâng din dinţi şi o să-l învestesc cu această onoare pe cel care mi-a ieşit în cale la Praga şi a strigat din răsputeri după mine. E vorba de o floare de lotus alcătuită din cristal de Bohemia. E inutil să vă spun că acesta captează lumina din încăpere şi o reflectă într-un mod magnific. Cumpărarea lui a fost pe nepusă masă. Îl zărisem în ţară într-un stand ce prezenta obiecte din cristal de Bohemia, însă preţul lui ne-a lăsat fără grai. Nu şi fără dorinţa ca, la un moment special, să facem "investiţia" respectivă. I-am şi găsit loc în livingul apartamentului. În fine, aflaţi într-o excursie organizată de o firmă, atunci când ni s-a oferit timp pentru "vizitat" magazine, ne-am clătit ochii printre minunăţiile fabricate din acest cristal şi care erau la tot pasul: de la obiecte de decor până la seturi de pahare. Când am zărit floarea de lotus, inima ne-a sărit din piept: identică celei care ne vrăjise acasă. Mai mult decât atât: la jumătate de preţ. Nu era o reducere specială. Cehia este patria cristalului de Bohemia! N-am stat mult pe gânduri, cu atât mai mult cu cât dispoziţia pe care o ai într-o excursie în exterior este cu totul alta decât atunci când îţi planifici banii ca să ai de piaţă şi săptămâna viitoare...  Ei, am cam rămas fără resurse în perioada care a urmat... Dar ce contează? Lotusul bohemic îmi umple casa de energie, iar de supravieţuit, după cum se vede, n-am murit.... Pahare de cristal încă n-am, deşi tare mi-ar plăcea, în ciuda denigrării lor după ultimele tendinţe... Dar cine ştie? O excursie... o stare de spirit...

No comments:

Post a Comment